Dnes je: 23.04.2024 Meniny má Vojtech
Používateľov online: 65 Používateľov v sekcii
Články a reportáže: 10
Registrovaných: 0 Anonymných: 65 Viac ...

Novinky, články, reportáže

Autor: : pilkus
Dátum zverejnenia: 23.11.2010 0:00:00
Zobrazení : 5879

.... najmúdrejšej markíze na svete


...

Milá Markíza.

Dovoľte mi skromne reagovať na Vašu reláciu zo dňa 21. 11. 2010, konkrétne na časť o neskrotných vlakoch zabíjajúcich nevinné deti.

V PRVOM rade by som rád zdôraznil že ako otcovi dvoch detí mi je nesmierne ľúto smrti chlapca !!!


No táto smrť nebola spôsobená železnicou, ani vlakom. Vo svojej zvrátenej bratislavskej logike zabúdate na to že všade vo svete - či v Rusku, či v Belgicku, Indii, či na zvyšku Slovenska je základným pravidlom že človek vo vyhradenom obvode železnice nemá čo robiť. Nech je jeho dôvod akýkoľvek. Nech v atmosfére gradujúcej lenivosti človeka je cestička cez železničnú trať akoukoľvek skratkou, nemá človek na železničnej trati čo robiť !
Podchod od zastávky autobusu či miesta tragédie vzdialený cca 100-150 metrov s dvoma pohodlnými chodníkmi. Mladík ušetril cca tristo metrov chôdze za akú cenu???


Máte predstavu koľko energie je potrebnej na rozbehnutie vlaku. A potom na jeho bezdôvodné brzdenie a znovarozbiehanie ?!? Zjavne nemáte...

No dobre, aby ste to pochopili aj v Paštikárni : na svojich oceľových tátošoch si môžete po diaľnici uháňať 130 kmh. Základným pravidlom teda aj tu je že osoby, ľudia, DETI nemajú na diaľnici čo robiť. Ale podľa mňa existuje reálne riziko že nejaké dieťa (napríklad z obce Kameničany (okr. Ilava) ) sa rozhodne skrátiť si cestu cez diaľnicu (v našom prípade do Dubnice - kde kedysi bola cestička pre cyklistov a peších ale diaľnica ju predĺžila o kilometer - z vášho pohľadu takú obrovskú vzdialenosť). PREČO, preboha, vo svojej relácii nenavrhnete znížiť rýchlosť na diaľniciach na 30kmh, a v polkilometrových odstupoch zhotoviť prechody pre chodcov so svetelnou signalizáciou ?!?
PREČO ?!? Ja vás o to týmto žiadam.

Priecestie vzdialené od miesta tragédie cca 300 metrov s riadne vyznačeným prechodom pre chodcov. Senzácia za každú cenu. Nech tam bude hocčo prechod či nadchod ľudia VŽDY budú chodiť skratkou.


Zároveň Vás týmto žiadam o zaslanie osobných údajov matky, ktorá sa verejne, v televízii priznala k trestnému činu. Verejne sa priznala že vedela že jej dieťa si pravidelne a stále skracuje cestu cez železničnú trať!!! Ak na ňu nebolo doteraz podané trestné oznámenie, je čas napraviť to !

Zaujímali ste sa ako sa cítil rušňovodič BEZMOCNE sa prizerajúci ako "zabíja" dieťa ?!? Novinárikovia, nezaujímali.


S pozdravom "Zdravému úsudku a logike zdar"

Ing Jozef Pilko


(príspevok je súkromnou reakciou autora na reláciu Lampáreň zo dňa 21.11.2010) >>odkaz (http)<<



Pozn.redakcie: ľavá šípka znázorňuje polohu podchodu, červená šípka miesto tragédie. Pri vzdialenosti trakčných podpier 50 metrov si môžete ľahko vypočítať vzdialenosť ku podchodu alebo ku priecestiu.(pravá žltá šípka)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Turčianske Teplice
Príspevkov: 1592
23.11.2010 0:04 23.11.2010 0:04
Re: Otvorený list ....

Joži, trefne a presne a ak si tak neurobil, hneď im to aj do markízy reálne odošli. Hádam kvôli nejakým deckám, ktorých rodičia asi o ne nemajú záujem, nebudeme stavať pomalé cesty po celej republike, s týmto už nadobro treba skoncovať!!!

A debilná markíza...nenadarmo sa vyjadril môj profesor prekladu, kapacita: "Ja tam robiť, kanálmi chodím domov..."... asi na tom niečo bude...a primitívnu televíziu hlce primitívny slovenský ľud plnými dúškami...ale na Slovensku nič nové...žiaľ...


TT
Príspevkov: 7738
23.11.2010 0:16 23.11.2010 0:16
 Re: Otvorený list ....

a už len čakám kedy zas nejaký nezregulovanec nabúra na diaľnici, zabije niekoho a znížia rýchlosť zase o 20 km/hod(už teraz ju černokňažníci znížili na 110km/hod)

takže tá "pomalá" bude po Vianociach na 100%

p.s. najspoľahlivejšie a najpochopiteľnejšie fyzikálne zákony ktoré fungujú vždy sú:
1.archimedov zákon
2.newtonov zákon
3.dárvinova teória.....kto to nepozná, vysvetlím cez odkazovač

TT
Príspevkov: 7738
23.11.2010 0:08 23.11.2010 0:08
Re: Otvorený list ....

:lol: tak veru

p.s. predpokladám že na titulnej fotke niesú paštekári....a predsa chodia cez koľajnice

Príspevkov: 432
23.11.2010 2:20 23.11.2010 2:20
Re: Otvorený list ....

Krásna reportáž/reakcia :apl: , no hodili by sa fotky z miesta nehody smerom k zmieňovanému priecestiu a mostu/podjazdu, aby každý videl, kde sú tie zmieňované priecestie a podchod. Ak sa v číslach nemýlite, moderátori by si mali vziať meter a poriadne premerať vzdialenosti. Citujem "V dĺžke niekoľkých kilometrov tu nieje žiaden priechod pre chodcov" a "Na viac ako kilometer dlhom úseku teda nieje žiaden oficiálny priechod pre chodcov"
Taktiež "Igorkova mama bojuje za to aby sa ďalšie podobné nehody neopakovali". Dovtedy jej to snáď bolo jedno? Prečo nezakázala chodiť synovi cez trať, ak nemal povolenie na vstup do koľajiska? Ach ľudská vlastnosť. Kašlime na zákony a predpisy, ale nedaj bože aby sa pri ich porušení stalo niečo mne alebo mojim blízkym. To už je všetko zlé a nebezpečné.
K tej reportáži z lampárne a jej "chybám" by sa dala napísať snáď aj kniha, hlavne keď v pozadí im tam lietajú auta cez trať(nespadá to do okruhu zmieňovaných niekoľkých km, takže to nebude priecestie). Takých "chýb" tam majú viacero.
Na záver úprimnú sústrasť a želanie, aby sa takéto zbytočné nehody neopakovali. :ee:

Príspevkov: 116
23.11.2010 3:35 23.11.2010 3:35
Re: Otvorený list ....

Foto z miesta nehody. Ludia prebehuju tam kde je loko, priecestie je vzadu ako je oblucik
>>odkaz (http)<<

Administrátor
Bratislava
Príspevkov: 17135
23.11.2010 7:32 23.11.2010 7:32
Re: Otvorený list ....

Poďme aj my spisovať petíciu proti nezodpovedným rodičom. I keď, čo sa má stať stane sa.... :smutny:

Alekšince
Príspevkov: 7383
23.11.2010 7:43 23.11.2010 7:43
Re: Otvorený list ....

Súhlasím s tým, čo sa má stať , to sa stane. Včera sa to stalo jemu, zajtra sa to môže stať mne niekde na ceste. Aj keby tam spravili lávku , alebo podchod, ľudia sú lenivý, schody im nevoňajú, skratku by si našli aj tak....


Kom
Príspevkov: 5767
23.11.2010 10:24 23.11.2010 10:24
 Re: Otvorený list ....

s tou lavkou to nie je taky zly napad, bude aj z coho fotit :)

Príspevkov: 11053
23.11.2010 8:05 23.11.2010 8:12
Re: Otvorený list ....

v MAKRÍZE je to už 23 hodín. zatiaľ bez odozvy...

eminemko : áno foto je čiste ilustračné. sú to žilinčania. ja som však nekritizoval miestnu príslušnoť k paštikárni ale zvrátenú bratislavskú LOGIKU (ako špecifický druh logiky, ak tu možno o logike hovoriť ?!)
Žiadam 30 kmh po diaľniciach !!!! A "Blaváci 20! a keď prekročí vybuchne mu kilo semtexu pod riťou! Podpíšeš mi petíciu ?!


Príspevkov: 504
24.11.2010 10:24 24.11.2010 10:24
 Re: Otvorený list ....

Stavim sa ze sa nevyjadria ... tiez som im niekolko krat pisal a nadaval ze co za bludy davaju do TV...
Aj som im daval opodstatnene podnety na reportaz a ani sa nevyjadria ... nieco sice zobrali do uvahy ale odpoved som endostal nikdy ani ze Dakujeme za podnet ani nic ... Uboha Markiza ...

Príspevkov: 565
23.11.2010 11:26 23.11.2010 11:26
Re: Otvorený list ....

Plne súhlasím s autorom článku,lebo ľudská hlúposť a ľahkomyselnosť nemá medze.Hoci tento úsek trate nepoznám,z priloženej fotografie je zrejmé,že miesto tragédie nie je jediným nelegálným prechodom,okrem neho tam jasne vidieť ešte ďalšie dve len v tomto krátkom úseku a to už fakt nemá význam komentovať...

Považská Bystrica
Príspevkov: 1241
23.11.2010 13:28 23.11.2010 13:28
Re: Otvorený list ....

A aj inteligntní markizáci si chhodia cez koľaje ako nič a ešte aj s kamerou :sibe:

Administrátor
Ru
Príspevkov: 24245
23.11.2010 16:25 23.11.2010 16:25
Re: Otvorený list ....

Nemusím si ani otvárať odkaz http ani som to nepozeral.Aj tak si viem predstaviť ako účelovo to nafúkli aby národ mal o čom hovoriť.Mám podobnú situáciu zo stanice ružomberok -rybárpole.Na riadne vyznačenom a rampami vybavenom priechode prišlo časom o život niekoľko ľudí.Ešte za komunistov tam vybudovali podchod.Len pár metrov od prechodu.Myslíte že tade ľudia chodili?Len keď tam stáli učiteľky z blízkej zdš-ky keď šli decká zo školy.Primitívi si podchod mýlili s wc zdevastovali to a teraz je tá oblasť obývaná indiánmi takže podchod ktorý železnice občas opravia sa stal miestom pre miestnych frajerov a bitkárov.Normálny teda chodia stále cez koľaje

Poznań
Príspevkov: 4129
23.11.2010 18:10 23.11.2010 18:10
Re: Otvorený list ....

TV sa v tomto prípade snaží poukazovať na "veci verejné", ale problém je v tom, že to robí len jednostranne, teda zaujíma sa len o "poškodených".

Nejaký chytrák (samozvaný dopravný expert) raz vo svojom videopríspevku (tiež TV markíza) povedal, že po trati často chodia aj expresy (v pozadí prechádzajúca 263 s 5 B-čkami).

Myslím, že ľudská lenivosť a vynaliezavosť nepozná medze.

Nebola tu však spomenutá plánovaná výstavba "VRT" pre TEN-T. Údajne nebude žiadna bariéra oddeľujúca trať od zvyšného okolia :sibe:

Poprad
Príspevkov: 905
23.11.2010 19:14 23.11.2010 19:14
Re: Otvorený list ....

Žiadam 30 kmh po diaľniciach !!!! A "Blaváci 20! a keď prekročí vybuchne mu kilo semtexu pod riťou!
Jožo, Ty si káder, normálne sa mi začínaš páčiť, budem Ťa voliť. Moja reč.
Škoda že Tvoj talent si tak dlho skrýval. :apl:

Príspevkov: 504
23.11.2010 21:31 23.11.2010 22:08
Re: Otvorený list ....

Plne suhlasim s autorom !
Ja ked som to pozeral v TV tak som sa chytal za hlavu a vikrikoval po TV :D ...
Radsej by maly davat ako si ZSSK neplny povinnosti...
Reklamny crep R607 a prevadzka Kosice ... R930 a prevadzka Kosice ... A podobne ... TO ake zavadzajuce podvody robi na ludi ... to aky bordel ma vo vlakoch ... A nie zhadzovat zeleznicu naozaj neopodstatnene ako vtomto pripade ...

Príspevkov: 8
23.11.2010 21:57 23.11.2010 21:57
Re: Otvorený list ....

Markízu nezaujíma objektívnosť.Len senzácia za každú cenu.Na ich splašky a smotánkových redaktorov škoda reagovať.


Príspevkov: 504
23.11.2010 22:04 23.11.2010 22:07
 Re: Otvorený list ....

Niekedy ale ma pravdu ! A niekedy je reportaz spravna ako nedavno o R 879 Bernolak ! Zssk dostala peticie .. desiatki priam stovki staznosti a z huby a klavesnice im vysli len bludy ako : Zaznamenavame nizsi zaujem po 19tej hodine (nieje kam si sadnut) z hlavy Karola Henzelyho alebo : Mi sme nic nezrusily iba ho posunuly o hodinu skorej :D (uplny blud o hodinu skorej nejde bernolak ale levican do BB a nie do NZ a uplne nieco ine ) z hlavy Cikovskeho :D


Alekšince
Príspevkov: 7383
23.11.2010 22:08 23.11.2010 22:08
 Re: Otvorený list ....

A nesťažovala sa to tvoja mamka? ;-) Len tak tipujem čo ťa sledujem v diskusiách :vv:


Príspevkov: 504
23.11.2010 22:25 23.11.2010 22:25
 Re: Otvorený list ....

Jej kolegyne co sa do toho riadne obuli ... (je to ale mimo mna) a samozrejme mojej mamke sa to tiez nepaci a tiez som samozrejme napisal staznost lebo nepravidelne ale casto vyuzivam dany spoj aj ja ...
Kazdopadne ZSSK asi mrzi ze vozi preplneny vlak ... a asi ju aj mrzi ze to je jediny normalny rychlik na Nove Zamky ... Alebo sa milim ? Mozno este Podluzan je normalny ale dlho som nim nesiel ...
To je tak ... konecne nieco dobre urobia co ludia pochvalia a potom hned zrusia ako aj 810/811 bude chodit B-cka Bds a vraj Aee ododna vyhlasenia (teda urcite to bude vacsinou A-cko) ... Sak ako A-cko to nezoberiem ako za prvu triedu a budem ziadat potvrdenie o nevyuziti z viny zssk ...


Alekšince
Príspevkov: 7383
23.11.2010 22:31 23.11.2010 22:31
 Re: Otvorený list ....

Nuž , sú iba zdravotné sestri a nie pracovníci železníc, alebo ministerstva, ktorí končia o hodinu skôr a treba im upraviť odchod rýchlika, alebo jeden zrušíme bez náhrady a vykážeme, ako vieme v dnešnej dobe šetriť ;-)


Príspevkov: 8
23.11.2010 22:34 23.11.2010 22:34
 Re: Otvorený list ....

V tomto mala naozaj pravdu.ZSSK každoročne vyrobí niekoľko podobných chuťoviek.Niekedy mi to pripadá ako keby chceli odradiť ľudí od cestovania.A znásledne zrušiť spoje.Alebo ide len o číru nevedomosť.

Dubovany
Príspevkov: 13
24.11.2010 18:03 24.11.2010 18:03
Re: Otvorený list ....

Táto reportáž mi pripomenula zasa jednu reportáž ešte geniálnejšej TV JOJ. Bolo to o tom ako v Kalnej (okr.LV)"nefungujú pri prechode vlaku závory (priecestné ZZ) a vlaky tam jazdia plou rýchlosťou", sa sťažoval jeden divák, a že to má aj natočené na mobile.
JOJ-ka z toho spravila veľkú reportáž o tom aká strašná a nezodpovedná je železnica, že mohli stovky ľudí umrieť, myslím že tam aj Polomku vytiahli vtedy...
V skratke na tom mobile bolo natočené ako biele svetlo neblikalo, čiže autá musela ísť 30km/h, rušňovodič pískal jak pretrhnutý, čelo vlaku cez priecestie prechádzalo 10km/h, čiže všetko podla predpisov.
Dali vyjadrenie hovorkyne ŽSR, ktorá potvrdila výluku za priecestnom ZZ a ....
Nakoniec aj tak z toho JOJ-ka (naj-geniálnejšia televízia) spravila senzáciu, pretože keď tadiaľ prechádzal nejaký rýchlik do BB, čelo prešlo 10km/h, ale oni tam dali ako koniec vlaku prechádza väčšou rýchlosťou (keď ten rýchlik môže mať 500m tak sa mohol rozbehnúť tak na 60tku, neviem)
Každý laik si spravil úsudok že predsa tá železnica pochybila (ale že čelo vlaku išlo tých 10km/h a rušňovodič pískal húkal to vystrihli potom) :apl: :apl: :apl: :apl:

Administrátor
Príspevkov: 14378
25.11.2010 13:09 25.11.2010 13:09
Re: Otvorený list ....

nemôžem napísať komentár lebo by ma dali zavrieť !

Žilina
Príspevkov: 9
26.11.2010 22:58 26.11.2010 22:58
Re: Otvorený list ....

Ľudia. Čo myslíte, prečo média píšu a informujú takto? Aby mali čo najväčšiu sledovanosť. Keby mali informovať ozaj ako to bolo, tak by to nikto nesledoval. Bolo to aj v prípade môjho ... nejdem uvádzať, prechádzal autom cez priecestie aby sa na druhej strane otočil pretože nemal inú možnosť, síce jeho neopatrnosťou ho zachytil vlak, ale média informovali že sa otáčal na priecestí!!! a preto ho zachytil ten vlak. Vtedy som si uvedomil že oni napíšu to čo sa im viac páči a hodí!