Dnes je: 26.04.2024 Meniny má Jaroslava
Používateľov online: 97 Používateľov v sekcii
Články a reportáže: 6
Registrovaných: 1 Anonymných: 96 T466.2369, Viac ...

Novinky, články, reportáže

Autor: : JuRa736
Dátum zverejnenia: 21.11.2010 0:00:00
Zobrazení : 6989

Posledné zábery fiľakovského rušňa 771.092-4, ktorý sa vydal na svoju poslednú cestu už ako nefunkčný rušeň, spoločne so zvolenským rušňom 721.214-5.


Dňa 16.10.2010, v sobotu, boli dva rušne, a to Ťapka 721.214-5 z RD Zvolen a Čmeliak 771.092-4 z RD Fiľakovo prepravený v mimoriadnom vlaku 30 565 do Košíc na fyzickú likvidáciu. V čele mimoriadneho vlaku bol zvolenský rušeň Pielstick T466.0253. Mimoriadny vlak 30 565 bol zostavený od Fiľakova z T466.0253+T669.1092+lehátkový vozeň+T458.1214+služobný vozeň Dd 6-4077.

T466.0253+771.092-4. Nasledujúcich pár záberov dokumentuje posun z RD Fiľakovo na železničnú stanicu.













T466.0253




771.092-4 -- T669.1092
.



Lehátkový vozeň










721.214-5 -- T458.1214




.


Služobný vozeň Dd 6-4077










Mimoriadný vlak je pripravený na odchod.







T466.0253




Výhybňa Urbánka.







Úsek výhybňa Urbánka - Šíd.




Mimoriadný vlak sa vrátil z Košíc do Zvolena, 17.10.2010. Fiľakovo spojka.




Vo vlaku bol zaradený motorový vozeň 820.086-7, dúfam že aspoň ten bude zachránený.

A teraz v mojom článku pokračujem už, bohužiaľ, historickými zábermi.
771.092-4 - RD Zvolen 6.2001






771.092-4+771.074-2 - RD Zvolen 15.5.2002.




771.092-4+771.076-7+770.053-7+770.052-9 Rv - Fiľakovo 30.10.2008.




771.092-4+771.076-7 - RD Fiľakovo 23.4.2008.




771.092-4+771.076-7+770.053-7+773.052-9 Rv, Biskupice 24.5.2008.




770.052-9+770.053-7 Pn45563 , postrk 771.076-7+771.092-4 - Biskupice 10.6.2008.




(770.052-9+770.053-7 Pn45563), postrk 771.076-7+771.092-4 - Belina 1.9.2008.




771.092-4+771.076-7 Pn45562 , v závese 770.053-7+770.052-9 - Biskupice 1.9.2008.




(770.052-9+770.053-7 Pn 45563), postrk 771.076-7+771.092-4 - Belina 4.9.2008.







771.092-4 -- RD Fiľakovo 9.10.2008.




Rušeň bol vyrobený v roku 1970 pod výrobným číslom 0824 v Dubnici nad Váhom.




771.092-4 - RD Fiľakovo 18.1.2009.



Z Ťapky som našiel bohužiaľ iba jeden záber v archíve.721.214-5 -- RD Zvolen 15.5.2002.



V RD Fiľakovo už ostal iba jeden Čmeliak. a to je 770.053-7 , aj jeho čaká podobný osud ako ostatných Čmeliakov.

Na poslednom zábere môžeme vidieť aktuálny stav posledného mohykána , Čmeliaka 770.053-7 v RD Fiľakovo 11.11.2010. Fiľakovské čmeliaky boli nahradené rušňami 751 a 752 , a od roku 2009 slúžili ako zdroj náhradných dielov.
Som z toho smutný, že tie rušne končia ako šrot a, bohužiaľ, čoraz menej ich vidno na našich tratiach. To by bolo všetko na dnes, nabudúce budem pokračovať s článkom o rušni 771.076-7 .

Text a foto : JuRa736

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Bratislava
Príspevkov: 2018
21.11.2010 9:13 21.11.2010 9:13
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Chuderky


Príspevkov: 7868
21.11.2010 9:31 21.11.2010 9:31
 Re: T669.1092 -- 771.092-4

>>odkaz (http)<<

TT
Príspevkov: 7738
21.11.2010 10:47 21.11.2010 10:47
Re: T669.1092 -- 771.092-4

len aby sa pri tom rýchlom rozpalovaní stihli včas zastaviť a nechali aspoň jeden do m:nerob: múzea

Alekšince
Príspevkov: 7383
21.11.2010 10:56 21.11.2010 10:56
Re: T669.1092 -- 771.092-4

:hmhmhm: Čudné veci sa to na tom svete dejú. Rozpaľuje sa, lebo nie je pre nich robota a pod...

Teraz počúvame, že sa idú rapídne znížiť poplatky za dopravnú cestu. Toto sa kričalo už zopár rokov a furt sme počuli ako sa to nedá...Cargo padlo na kolená, šak boli nekonkurencieschopný s okolitým svetom. Teraz , keď sa chystá privatizácia a niekto si ide zase nabaliť vrecká, pripravíme mu pôdu, aj poplatky znížime.. Fíha , ako to tým pravičiarom ide.... :nerob: Možno neskôr aj mašinky budú treba, ale odkiaľ??


Príspevkov: 235
21.11.2010 16:44 21.11.2010 16:44
 Re: T669.1092 -- 771.092-4

Privatizácia, prípadne iný strategický partner pre Kargo budú vždy len prínos. A áno, pravičiarom to ešte len pôjde, lebo narozdiel od ľavice, začnú konečne niečo riešiť.
A že nebudú stroje ? Nevadí, to bude problém nového vlastníka a verím tomu, že s tým problémy mať nebude.


Alekšince
Príspevkov: 7383
21.11.2010 20:37 21.11.2010 20:37
 Re: T669.1092 -- 771.092-4

Robo, keď ja som sa v tej pravici, stredu, ľavici aj v nezávislosti za tie roky tak sklamal. Že pri slovíčku ,,zajtra to bude už lepšie´´ neverím nikomu a v každom ,,dobrom ´´ kroku vidím iba zase niečo, čím si ide niekto naplniť vrecká z mojich daní :blomcka: :blomcka: :blomcka:

Príspevkov: 13
21.11.2010 11:11 21.11.2010 11:11
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Ťapka 721.214 posunovala ešte v roku 2009 v opravovni vozňov vo Zvolene.:ee: Našla by sa aj viac menej dokumentačná fotka.

Príspevkov: 565
21.11.2010 13:24 21.11.2010 13:24
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Škoda týchto strojov,boli veľmi dobré a spolahlivé,takýto osud si rozhodne nezaslúžili... :ee:

Príspevkov: 6
21.11.2010 15:22 21.11.2010 15:22
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Preco práve KHT ckári to prepravovali?a co bude s 820 086?Taktiez na rozpálenie?Tak je mi luto tych cmeliakov, ktovie ci aspon jeden sa zachráni...ako to ide tak treba s tym poponahlat. Aj 753-ka sa zachránila az na poslednú chvilu..

Partizánske
Príspevkov: 4187
21.11.2010 16:15 21.11.2010 16:15
Re: T669.1092 -- 771.092-4

No ja si tú 771.092 pamätám ešte z čias keď tu jazdila za RD PRIEVIDZA na manipulákoch. V tých časoch tu v okolí Partizánskeho bola taká pre mňa silná manipuláková štvorka, 771.092, 751.208, 751.128, 751.118 :papa: :smutny:

Administrátor
Príspevkov: 14378
21.11.2010 22:02 21.11.2010 22:02
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Nie nebude to dobré, vyprace sa pole pre západných prepravcov - veď sa musia zavdačiť za mediálnu podporu a finačnú pri voľbách. A ktože podporoval tých židovských prisluhovačov - západ kto vlastní na západe skoro všetko - zasa len židia.

Levice
Príspevkov: 2380
22.11.2010 20:23 22.11.2010 20:23
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Presne ako píše t.matyi, aj mňa by bohovsky zaujímalo prečo sa rušne na šrotáciu prepravujú zvláštnym vlakom paradoxne zloženým z múzejných vozidiel KHT !? Za normálnych okolností sa pokiaľ viem rušne určené na šrotáciu ktoré sú prepravyschopné /tieto na to vyzerajú/ prepravujú normálnymi nákladnými vlakmi a nie paradoxne takto. Nie je toto nejaká búda ?


Príspevkov: 6
23.11.2010 20:16 23.11.2010 20:16
 Re: T669.1092 -- 771.092-4

Presne si vystihol pointu ze preco som sa to opytal.Aky paradox to uz je ze muzealnym rusnom,zvlastnym vlakom sa prepravuju masinky do srotu.Vsak aj predtym boli takéto prepravy a cargo to prepravilo na zvlastnej Pn ke..alebo zaradneé vo vlaku boli tie rusne. A ako vieme KHTckári uz zachranilo ne jednu masinku ktorá uz bola na odpis...

Kosice
Príspevkov: 3
24.11.2010 17:15 24.11.2010 17:15
Re: T669.1092 -- 771.092-4

KHT ZVOLEN isiel do kosic po motorovy vozen 820 a kedze dopravna cesta je draha tak asi islo o nejaku dohodu medzi ZSCS a KHT ze cestou zoberu 771 a 721
je to moj nazor na tuto prepravu :papa:

Príspevkov: 14
25.11.2010 14:25 25.11.2010 14:25
Re: T669.1092 -- 771.092-4

Motorovy vozen 820 086-7 bol poslednym motorovym voznom uvedenej rady v riadnej prevadzke na Slovensku, hoci svoj zivot ukoncil ako
"neprevadzkovy vozen" vzdy tahany inou lokomotivou sluziaci na prepravu zamestnancov depa Haniska pri Kosiciach zo zeleznicnej
stanice. Pre zhorsujuci sa technicky stav bol napokon zruseny a odpredany sukromnej firme a urceny na srotaciu. Nakolko sa jednalo o posledný motorový vozeň rady 820 na území Slovenska a tým aj poslednú možnosť zachranit uvedeny stroj pre dalsie generacie KHT zacalo rokovanie s novým vlastníkom a siahlo do svojich (bohuzial nie
nekonecnych a nevycerpatelnych) zdrojov, vykupilo uvedenu 820 086-7 zo srotu, zakupilo pohonne a prevadzkove hmoty do T 466 a ostatnych
vozidiel a po vybaveni vsetkych nalezistosti, povolení , prehliadok sa vybralo na uvedenu cestu s cielom zachranit posledny motorovy vozen M 240 pre muzealne ucely. O preprave vozidiel boli vopred informovaní zástupcovia pôvodného vlastníka. Vdaka nemalym financnym prostriedkom a usiliu a dobrej voli niekolkych ludi sa uvedeny
stroj nakoniec zachranit podarilo a v sucasnosti sa uz vykonavaju prve prace na jeho obnove.