Dnes je: 29.03.2024 Meniny má Miroslav
Používateľov online: 106 Používateľov v sekcii
Články a reportáže: 2
Registrovaných: 0 Anonymných: 106 Viac ...

Novinky, články, reportáže

Autor: : DjMiscin
Dátum zverejnenia: 12.02.2015 0:00:00
Zobrazení : 5852

Rok 2014 ...je za nami

Rok 2014 už je za nami a je to nenávratná minulosť. Niečo nové sme sa naučili a niečo zažili. Boli dni smutné a boli dni radostné. Každý rok sa snažím posúvať vpred, ale nie vždy je to podľa predstáv. Plánujem si výlety a aj to, že budem viac a viac fotiť a snažiť sa vylepšiť svoje skúsenosti.

Prišiel nový rok s ďalšími cieľmi, skúsenosťami a zážitkami. Chcem sa sústrediť na to, čo rád robím, a to je fotenie a nielen vlakov.

Poďme si spolu naposledy zrekapitulovať môj fotografický rok 2014. Pozrieme sa na pár výletov, ktoré som s priateľmi absolvoval alebo len na domáce fotografie z trate 160. Ukážem vám fotografie, ktoré sú niečím pre mňa dôležité, aj keď možno nie sú z pohľadu kvality vyhovujúce, ale naučil som sa zmieriť aj s takými fotkami avšak neuspokojujem sa a chcem ďalej rásť.

Fotky nemusia byť úplne presne chronologicky uložené.

Už sa u mňa stalo tradíciou oslavovať príchod nového roka s priateľmi na Štrbskom Plese. A nechýbala ani novoročná fotovačka. Takto na nový rok odchádza zo Štrby R601 ťahaný s 361 001.

Odskočil som si aj vyfotiť delfína z Tatranskej Lomnici do Studeného Potoka pod Lomnickým štítom. Ďakujem za pozdrav

Na tretí novoročný deň sme fotili z Važeckých lúk. Na fotke schádza z Važca do Štrby R603 s „elektrospotrebičom“.

Ďalší výlet sa konal cez jarné prázdniny, keď sme s chalanmi si odbehli na Štrbu a Štrbské Pleso.

Zubačka sa vydáva na spiatočnú cestu zo Štrbského Plesa do Štrby.

Po vrátení zo „Štrbavého“ sme si vyfotili prechádzajúce ICčko s kakadu gorilou.

Ďalší výlet na Štrbu sa konal s Paťom a na mieste sme sa mali stretnúť s Peťom. Tu už fotíme Okey elektro s 362 012. Viac aj na: >>odkaz (https)<<

Cez ďalší voľný víkend sme s opäť s Paťom na spoločnej fotovačke. Aj cez chladný vietor sme za ten deň niečo nafotili. Na fotke osobný vlak zo Zvolena do Fiľakova a na jeho čele 750 300.

Počas fotenia prepravy parnej zubačky sme natrafili aj na R 812 Sitno.

Tu už zachytená samotná preprava parnej zubačky do Tisovca, ktorú zabezpečovalo LTE s rušňom 740 711 Ivka.

Opät tu je víkend s pekným počasím a ide aj R 811 Gemeran.

V ďalšie víkendové ráno si s Paťom voláme, či platí program dňa aj napriek nepriaznivému počasiu, však okolo 10:00 bola hmla, že som nevidel domy na konci ulice. Ale predsa sa aj tak dohadujeme a ideme. A aj sa nám vyplatilo, lebo za hodinku ako mal ísť R811(na fotke) sa nám krásne vyjasnilo.

Popri roznášaní novín som si počkal opäť na rýchlik Gemeran. Ale ešte predtým som si odfotil 754 036 na osobáku z Fiľakova.

Vraciam sa na svoje nové miesto, ktoré som si našiel, aby som vyfotil osobný vlak s hybridom 750 221.

Po akcii prebúdzanie Katky v Košiciach sa vracal späť do Bratislavy Albatros s cecaňou a Hugom cez Zvolen.

Na prvého mája bol vypravený mimoriadny vlak s Pomarančom do Hronca. V konvoji za sebou ťahal Pilštíka aj Malého Býčka. Foto zo Slovenskej Lupče.

V ďalší voľný deň som si spravil výlet na Káplnu(tak sa volá kopec nad Vígľašom), aby som si vyfotil zámok aj s rýchlikom. Bohužiaľ som neprišiel včas a R930 mi ušiel a tak len R815 zo Zvolena.

Tento rok som sa konečne vybral aj na Rendez do Bratislavy. Na fotke Mazutka prezentujúca sa na točni v depe Bratislava-Východ.

Nemohol som chýbať ani na ďalšej akcii, keď pri oslavách Topoľčany - Veľké Bielice bol vypravený mimoriadny vlak s Mazutkou.

Začali sa letné prázdniny a ja som išiel na krásnu dovolenku s priateľmi do Tatier. Na jednom z výletov sme boli v Slovenskom Raji odfotiť Horehronca.

Zašli sme aj do Letanoviec pre ďalšie krásne fotky.

Nesmie chýbať ani ICčko s gorilou na Štrbe.

A nedeľu sme si s bratom boli odfotiť aj Kométu.

Po búrke sme zašli na Važec, kde sme vyfotili pár vlakov.

Jedným z cieľov toto leto bolo vyfotiť si rušeň rady 150 na Šírave a tak sme si v posledné ráno privstali.

Cez letný večer na Sliači sme si vyfotili aj Detvana so 757 007.

S nádejou som išiel k trati, aby som opäť natrafil na manipulák, čo sa mi aj podarilo.

Večer som si zas zbehol na lúku na večerný rýchlik Ipeľ so 754 033.

V jeden podvečer vo Zvolenskej Slatine sme narazili na súkromníkov.

Za nimi na osobáku 754 094.

Bol som na týždeň u bratranca a pri ceste domov som na stanici stretol tohto Jánošíka.

Na vedľajšej koľaji bola odparkovaná 363 133.

Pri ceste domov sme si postáli v Považskej Teplej, keďže kvôli výlukam sme sa museli vykrižovať s proti idúcim ICčkom. Stihol nás dobehnúť aj osobný vlak.

Na otočku som si odbehol do Dediniek a odtiaľ do Stratenej.

Opäť cestujem na prázdniny k bratrancovi a najradšej vlakom. Vo Zvolene na stanici Zr 1842 Šturec a 757 015

Vo Vrútkach počas prestupu som stretol túto krásavicu na osobnom vlaku.

A sme v septembri, kedy prebiehala oprava trate medzi Vígľašom a Pstrušou. Na fotke prechádzajúci rýchlik Ipeľ po skončení výluky.

V iný deň už na zrekonštruovanej trati prechádza osobný vlak do Zvolena.

Trošku nevydarený pokus o panning na rušeň 757, ktorý ťahal rýchlik Domica.

Vrchol jesene keď vyšiel z opravy Vašo v novom retro kabáte.

Zase raz nejaký pokus so 757 013 na osobáku.

Česká návšteva na osobáku nevydržala postáť vo Vígľaši ani 30 sekúnd.

Záveru roka patrí dovolenka v Tatrách a silvestrovská kapustnica. Plus k tomu fotovačka na tradičných miestach.

Na kapustnicovom mieste sme fotili všetko, čo prešlo, ale nedá mi uverejniť toto spestrenie na slovenských tratiach.

Samozrejme aj krásna 104 pekne spestrila tento deň.

Na záver pre mňa moja najkrajšia fotka a to Hugo na R 604 Dargov.

Toto je môj záver roka. Chcem úprimne každému poďakovať za krásne výlety, za nové zážitky a krásne fotky. Rok 2014 už patrí do minulosti a teraz naplno žiť v prítomnosti a fotiť, aby som aj o rok mohol priniesť svoj sumár roka. Good luck!