Je to určitě pěkná a povedená fotka. Z hlediska kompozice bez námitek, z technického by se našlo pár detailů, které by určitě šlo s kombinací nástrojů zrcadlo+Photoshop vychytat. Odpůrci zpracování fotek v PC delšího než 68 sekund nechť dále nečtou. 1) Výpaly na druhém voze na bilých i červených plochách. Zde lze velmi snadno tyto oblasti označit hůlkou a vynechat je tak při případném zesvětlování zbytku fotky. 2) Přeexponovaná ornice v popředí, místy též výpaly v červeném kanále. Lze řešit podobně jako bod 1), případně lépe pomocí nástrojů vrsty+guma. 3) Nevím, nakolik obloha odpovídá realitě, přijde mi ale hodně nevýrazná a světlá. Obloha bývá obecně problém při různých světelných podmínkách, oparu apod. Nejlépe se řeší opět pomocí vrstev, kdy v jedné vrstvě upravíš oblohu, v druhé zbytek fotky, a pak vygumuješ ty "nehodící se" části. 4) Přijde mi to lehce neostré, ale to je už jen detail vzniklý při zmenšování fotky. Osobně z originálu zmenšuju a doostřuju pomocí filtru "chytré zostření" s hodnotami přibližně 40-50% a poloměrem 0,2. Tímto končí má exhibice a jdu spát, dobrou noc.
Ďakujem za rady, s vrstvami moc skúseností nemám, lepšie povedané žiadne. Veľmi svetlá ornica mi tam prekážala tiež, budem si musieť niečo o používaní vrstiev naštudovať. Obloha dosť nevýrazná bola, ale netvrdím, že by sa to nedalo zeditovať lepšie. Čo sa týka zostrovania, tak s tým pracujem, len sa bojím aby to nakoniec nebolo až moc preostrené, hodnoty si tam dávam rôzne, nabudúce vyskúšam tie Vaše, hádam to bude konečne to pravé. Ešte raz ďakujem, že ste si našiel čas.
Asi jsem to úplně nepochopil... Ale to, co jsem popisoval výše, není žádná "počítačová animace", ale naopak úprava fotky tak, aby odpovídala realitě. Nebo snad chceš říct, že ty vypálené plochy toho vagónu jsou v reálu čistě bílé a červené? Že když půjdeš po tom poli, tam si vypálíš od půdy sítnici? Že jen proto, že fotoaparát není schopen zachytit díky omezenému rozsahu snímače všechny prvky na scéně tak, jak jsou, se s tím mám spokojit, přestože jiná technologie mi umožňuje to napravit? Hele, já taky vydržel 8 let fotit a editovat bez úprav ve vrstvách, složitých úprav odstínů apod. a taky v tom ještě dost plavu, Stejně tak se mi od přirozenosti lehce příčí používání vrstev a gumy, protože "gumování" není úplně exaktní a přesný nástroj. Ale pak prostě uděláš nějakou povedenou fotku, která ovšem trpí neduhy typu výpaly nebo podivná obloha, a neumíš to dosud používanými postupy napravit. Takže holt musíš zkusit se skřípěním zubů něco nového. Záleží pak čistě na tobe, jestli nové postupy následně začneš používat a zdokonalíš se v nich nebo ne. No a k dotazu ohledně této fotky: Fotce jako takové nechybí nic. V rámci této galerie patří ke špičce. Ale autor sám chce evidentně jít výš a učit se stále nové věci. Proto jsem napsal svůj 1. příspěvek. Pokud by o to nestál, tak fotku pochválím a sklapnu, protože vím, pro některé autory je tabu i narovnání a ořez fotky a já to respektuji.