Dnes je: 25.04.2024 Meniny má Marek
Používateľov online: 123 Používateľov v sekcii
Články a reportáže: 5
Registrovaných: 0 Anonymných: 123 Viac ...

Novinky, články, reportáže

Autor: : admin
Dátum zverejnenia: 06.08.2008 0:00:00
Zobrazení : 3001

Po mojich potulkách po Poľsku som, ktoré som križoval krížom-krážom som mal príležitosť odviezť sa na niekoľkých lokálnych tratiach.A keďže lokálky je to pravé orechové na železničnú romantiku, prinášam Vám tri časti tohto mini seriálu.

Rýchlik Karkonosze z Warszawy Wsch. do Szklarskej Poręby ma skoré ráno 19. júla priváža do Opola. Po prespanej noci v rýchliku vystupujem na opolskej upršanej stanici. Mám asi dve hodiny času, a tak moje raňajky zachraňuje veľmi príjemná staničná reštaurácia s výborným menu a obsluhou. Po lacných, a hlavne výborných raňajkách posilnený vyrážam do terénu.Fotím čo sa na stanici pohybuje, odstavené pantografy radu EN 57, rýchlik k moru, ranné icéčko do Varšavy..

svitá a deň sa zobúdza do nového rána spolu s odstaveným pantografom EN 57-793 v stanici Opole

rýchlik do Kołobrzegu spoločnosti Przewozy Regionalne /Regionálna Preprava/ na čele s „budyniom- pudingom“ EP07-1038, tento osobný dopravca začal uvádzať novú farebnú schému svojich HDV, a taktiež aj nové označenie rušňov. Kvôli farebnej schéme rušne dostali prezývku „budyń- puding“, žeby poľská blonskizácia?:)

prvé ranné Icéčko „ Górnik – Baník“ na čele s varšavskou „epochou“ EP05-012, ktorá je tiež v novej farebnej schéme dopravcu PKP Intercity..

...a popri tom si nechávam utiecť súkromného ragulina na ucelenke cisterien... Čo už, nemôžem byť súčasne na dvoch miestach na stanici.Po pofotení na 5. nástupišti objavujem náš motoráčik do Ostružnej tvorený SM42 a dvoma vozňami Bd.Vlak bol obsadený tak na polovicu a z Opola vyrážame presne načas.Malebná cesta romantickou jednokoľajkou do Nysy sa začína.

ranný záber na osobáčik do Ostružnej, urobený na 5. nástupišti stanice v Opolu, na čele vlaku je „stonka- pásavka“ SM42-415

Lesy sa skončili, jednokoľajka tiež a náš vlak prichádza do Nysy, kde je potrebná zmena smeru jazdy.

krátko po príchode do stanice Nysa, pred začatím obiehania súpravy

posun v stanici Nysa

stretnutie „stonky- pásavky“ SM42-415 a jeho brata „polsata“ SU42-518 v Nyse

tabuľka nášho vlaku

stonka po obehnutí zachádza na súpravu

..... no a ja, ako veľký milovník poľských svetiel „ garnków- hrncov“, ako ich familiárne volajú poľskí železničiari

Po zmene smeru jazdy sa vydávame na našu ďalšiu cestu do Głuchołaz a Ostružnej.Blíži sa štátna hranica a vlakvedúci chodí po súprave a počíta cestujúcich, správu o počte prekračujúcich hranicu je potrebné zaslať do Varšavy na ministerstvo dopravy.V sobotu je nás celkovo 23 kusov, ako sa dozvedám od milého vlakvedúceho.Blížime sa do Głuchołaz, kde však prestupujeme na rýchlik z Opavy do Jeseníku.

náš vláčik zastavil v Glucholazoch, na susednej koľaji je opačný vlak do Opola, ktorý náš rušeň obratovo odvezie hneď naspäť

stonka počas posunu v Glucholazoch

železničná romantika s poľskými mechanickými odchodovými návestidlami v Glucholazoch

bardotka 749.246 doviezla do Glucholaz osobák do Opola, tu zachytená pri poľských mechanických návestidlách počas posunu

momentka z Glucholaz., čiže vzájomný preprah rušňov PKP a ČD

náš osobáčik do Ostružnej , tento krát už po preprahu s bardotkou 749.246

príchod rýchlika Opava-Jeseník tvorený jednotkou 843.021 do Glucholaz

V Jeseníku nás čaká ďalší prestup, tento krát na pražský rýchlik vezený bardotkou.Cestujúcich pribúda a drvivá väčšina sú to práve rekreanti a turisti.

rýchlik relácie Jeseník – Praha, aj takéto pekné pohľady z vlaku ponúkajú české Jeseníky

bardotka 749.248 v čele pražského rýchlika v stanici Hanušovice

stanica Choceň a rýchlik do Prahy na čele s banánom 150.225. Choceň bola naším prestupným miestom v smere do Trutnova a späť do Poľska

Z vlaku sme vystúpili z Zábřehu na Moravě a naša cesta ďalej smerovala do Chocne a Trutnova.Tých pár hodín strávených vo vlaku stálo za to, bola to príjemná cesta, z ktorej sa cez okno dala krásne pozorovať krajina, príroda a sám môžem povedať, že takéto jazdy lokálkami sú aj pre bežného cestujúceho určitým relaxom. Potvrdili mi to spokojné a zvedavé tváre spolucestujúcich, ktorí tiež radi sledovali krajinu okolo.

Text, foto: Andy spracoval:

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Bratislava
Príspevkov: 608
07.08.2008 21:56 07.08.2008 21:56
Re: S motoráčkom na výlet : časť prvá Opole –Ostružná

Ahoj Andy, veľmi pekná fotoreportáž, krásne fotočky :flower: . Prajem veľa šťastných km v ČR a len pekne popri tom pokračuj v robení takýchto krásnych reportáží. :kvetinka: :papa: