Prvé stretnutie redakčnej rady na Zbojskách

Dátum 30.01.2008 22:00:00 | Kategória: Želežničný.net

Naša stránka funguje už vyše mesiaca a niektorí z administrátorov sa poznali iba z telefónu.A s tým bolo treba niečo urobiť, tak sme sa rozhodli, že sa stretneme. Voľba padla na miesto, kde by sa dalo niečo vidieť a ešte viac pofotiť...

Voľba padla na mňa s tým, že "vymysli" a tak som obvolal pár kamarátov a známych, objednal nocľah priamo na stanici Zbojská - aby sme to nemali ďaleko na vlak a k tomu vyhriaty bazén v neďalekej chate ponúkal slušný komfort.
V piatok 25.1.08 prišiel ten dlho očakávaný deň D, kedy sme sa mali stretnúť v Brezne pri Horehronci. Vypiekli sme s tým a stretli sme sa už v Horehronci. V Brezne sme prestúpili do motoráčika a spoločne sa vydali na cestu za železničnou archeológiou. Pilkus vymyslel exkurziu do tunela pod Dielikom, a keďže Bocco s Johnzom tam nikdy neboli, bolo treba to zmeniť.V Tisovci sme sa stretli s pánom prednostom stanice, ktorý neodmietol spoločné foto s redaktormi zeleznica.railnet v nových "dresoch" KOTP, ktoré urobia fotenie železnice bezpečnejším.

Zľava: Johnz, Pilkus, p.prednosta žst Tisovec, Bocco

Ako dopadol výlet po telese nedostavanej gemerskej spojky do Revúcej a či mali v tuneli pod Dielikom "otvorené" porozprávame v reportáži, ktorá sa pripravuje. V každom prípade sme našli, čo sme hľadali.

Tunel pod Dielikom a zárez pred ním z Tisoveckej strany

Kto by bol povedal, že tento lesík tunel skrýva?

Pekný deň sme zapili kvalitnou minerálkou "Šťavicou" spod násypu a zajedli koláčikmi z výbornej pekárne.Večer bol na rade debat o aktivitách Railnet-u a KOTP, ktorých hlavnou úlohou je príprava a spoluorganizácia železničnej výstavy v detskom dome Bibiana.

A náš Bocco záverom strieľal narodeninovými detskými bublinkami (keď nosí deti iné ani nemože)

V sobotu prišiel na rad výlet na gýčový úsek Slovenskej transverzálnej dáhy pri Telgárte. I napriek nízkej frekvencii vlakov na tejto trati je treba uznať, že každú zhruba trištvrtehodinu prešiel vlak i keď zakaždým taká istá krabička, ale vďaka bohu i za ňu. Na dopravu pred pätnástimi rokmi som si z chuti s nostalgiou zaspomínal...

Horehronec išiel včas a tak sa nám podarilo chytiť i autobus o 12:10, keďže vlakové spojenie späť do Brezna neexistuje. Našťastie z Brezna na Zbojská vlak išiel a slniečko ešte nebolo až tak nízko, rozhodli sme sa ešte pre malý výlet.

Pekný deň sme zavŕšili výletom na Čertov most Čertovou dolinou.

Koníky v samotnom závere Čertovej doliny dávajú najavo, že Muránska Planina je blízko.

Ľadová krása tohtoročnej relatívne suchej zimy dáva tušiť, že v podzemných jaskyniach sa ešte čo-to vody nájde. Pri pohľade na túto krásu veľmi teší i fakt, že trať je od 5.1.2008 vyhlásená za Národnú kultúrnu pamiatku.

Duko, Michalka, Pilkus, Johnz

Pekný a na pekné fotky plodný deň sme zakončili v bazéne neďalekej chaty podniku CSM Tisovec z čoho mala azda najväčšiu radosť moja malá Miška, ktorá nás trpezlivo sprevádzala po celý čas.

V nedeľu skoro ráno nás privítala snehová fujavica. Podľa plánu sme sa rozišli hneď ráno, takže silnému vetru sa nám podarilo ujsť. Ešte sme s Pilkusom stihli pár ranných fotiek počas tohto roku tak vzácneho sneženia.

V pripravovanej fotoreportáži Vás oboznámime s výsledkami nášho fotostretnutia medzi Muránskou Planinou a Kráľovou Hoľou