Leto 2013 v Tatrách

Dátum 05.09.2013 0:00:00 | Kategória: Reportáže zo Slovenska

Cez letné prázdniny sme sa opäť celá rodina vybrali dovolenkovať do Tatier. Po minuloročnej skúsenosti sme mali ďalšie ciele za spoznávaním našich hôr. Ale to by sme neboli my s AladaR-om, keby sme nešli si odfotiť aj nejaký ten vláčik. Tak vám ponúkame to najlepšie z nášho týždňa v Tatrách.

V prvý oficiálny prázdninový deň odchádzame z domu na našu dovolenku. Od nás z Vígľaša sme si vybrali cestu za spoznávaním okolitého kraja, tak sme sa vybrali cez Hriňovú na Brezno a odtiaľ na Poprad.

Prvú zastávku si robíme v lesníckom skanzene vo Vydrove. Tu sme si prešli niektoré zastávky z náučného chodníka.

Pohľad na vstup do lesníckeho skanzenu a na vláčik, ktorý sem vozí turistov z Čierneho Balogu.(foto:AladaR)

Pomaly pokračujeme ďalej cez Čertovicu na druhú stranu Nízkych Tatier, kde sme na vrchole opäť zastali a kochali sa výhľadom na prírodu.

Čas beží a nasadáme do auta. Po ceste sa dohadujeme, kde ešte stojíme, nuž a po dohovore aj s Dukom, ktorý bol tiež na dovolenke, sme sa stretli na Važci. Teraz konečne prišiel aj čas na vláčiky.

Ako prvý nám padá do rany rýchlik v čele z 361 002.(Foto:AladaR)

Výhľad na celú krásnu krajinku okolo a na idúci vlak.(Foto:DjMiscin)

Za rýchlikom išiel aj nákladný vlak v čele s dvojičkami a na postrku mal rakaňu 183 005.(Foto:AladaR)

Za nejaký čas išlo aj ICčko v čele s gorilou. Pozrite sa, na tu hru svetla.(Foto:AladaR)

A na záver sme sa dočkali aj na osobák.(Foto:DjMiscin)

Slnko sa s nami stále hralo na skrývačku a bolo načase sa ísť už aj ubytovať, tak sme to pre dnešok zabalili.

Na druhý deň bola v pláne túra na Popradské Pleso.

Hovorí sa, komu sa nelení, tomu sa zelení, nuž mne sa červenalo. Osobný vlak z Vrútok v skorých raňajších hodinách. Foto:DjMiscin)

Za osobákom sa driapal nákladný vlak v čele s prvou dvojičkou 131 001 a 002.(Foto:DjMiscin)

Keď už sme všetci vstali a boli pripravení do ďalšieho dňa, tak sme si dohodli plán.

Kým ja s bratom pôjdeme odfotiť Excelsiora a ICčko, tak ostatní nás nabalia na dnešnú túru a pôjdu zakúpiť lístky na zubačku.

Excelsior prechádza popri pútnickom mieste fotografov.(Foto:AladaR)

Z opačnej strany išiel nákladný vlak s postrkom 183 004.(Foto:DjMiscin)

ICčko Tatran ťahaný osmičkou gorilou.(Foto:AladaR)

Balíme a smer Popradské Pleso.

Zubačka nás vyviezla na Štrbské Pleso.(Foto:DjMiscin)

Tu prestupujeme na Tatrapak do Popradu, z ktorého vystúpime na zastávke Popradské Pleso.(Foto:DjMiscin)

Odtiaľto pokračujeme peši. Po ceste sme navštívili symbolický cintorín pre osoby, ktoré zahynuli v horách. Prišli sme k Popradskému Plesu.

Výhľad od Popradského Plesa.(Foto:DjMiscin)

Vraciame sa späť po náučnom chodníku na Štrbské Pleso. Tu sme si dali po našej túre občerstvenie v jednej z reštaurácii a potom zubačkou na Štrbu, kde sme boli ubytovaní.

Deň sa končí a my sa tešíme do postelí.

Ale keď som začul vlak a pozrel som sa z okna, videl som eso 363 091 na postrku a to mi nedalo si ho ísť neodfotiť. Na fotke rušeň odchádza späť, aby vytlačil na Štrbu ďalší vlak.(Foto:DjMiscin)

Na ďalší deň bolo naplánované vyviezť sa s lanovkou na Lomnický Štít. Čo sa nám nie úplne podarilo, keďže na lanovku zo Skalnatého Plesa na Lomnický Štít je obmedzený počet ľudí. Pre nás bolo miesto až okolo 16:00 a my sme tam boli v doobednajších hodinách, tak sme sa dovtedy rozhodli nečakať a ísť len na Skalnaté Pleso a odtiaľ po chodníku Magistrály na Hrebienok.

Tak to sme my AladaR a ja na Skalnatom Plese(za nami).(Foto:DjMiscin)

Po ťažkej, ale naozaj po peknej túre sme oddychovali na izbe a plánovali ďalší deň.

Naplánovali sme si výlet do Belianskej jaskyne.

Nuž, kto ráno skoro vstáva, tomu štastie praje a tak sa mi veru dneska zelenilo. Krásna 104 na Excelsiore vchádza do stanice Štrba.(Foto:DjMiscin)

Ešte sme stihli vybehnúť aj na lúku pri bufete. A tu nás milo prekvapil Hugo na IC 501.(Foto:DjMiscin)

Teraz sme sa mohli vybrať na dnešný výlet do jaskyne.

Vchod do Belianskej jaskyne.(Foto:DjMiscin)

Po prehliadke jaskyne sme sa ponáhľali odfotiť vracajúceho sa Huga z KE do BA, ale nestihli sme to. Nakoniec sme boli aj radi, že sme v suchu na izbe, lebo vonku začala búrka.

Po búrke ostal na trati stáť rýchlik 607 Liptov, pre ktorý bola poslaná 742 z Popradu.(Foto:AladaR)

Vlak bol dotiahnutý na Štrbu zo 100 min. meškaním a odtiaľto pokračoval už bez 742.

Keďže vykuklo po búrke ešte slnko, vybrali sme sa odfotiť aj Icčko.(Foto:DjMiscin)

Štrnástka gorila ide hore Važcom.(Foto:AladaR)

Pohľad na 363 091 pri západe slnka.(Foto:DjMiscin)

Posledná noc. Ráno po úžasnej dovolenke v horách odchádzame domov.

Privstal som a išiel na stanicu odfotiť Excelsior, ktorý ťahá 163 122.(Foto:DjMiscin)

Odchádzame. Vraciame sa domov späť cez Brezno.

Zastavujeme v Heľpe, aby sme si odfotili Horehronca.(Foto:DjMiscin)

Dnešný deň ho ťahala 757 010.(Foto:AladaR)

Po krásnej ceste po ešte nie okukanom kraji sme prišli domov. Mne a sestre pokračovali prázdniny, ktoré sme si začali naplno užívať oddychom, kým ostatní členovia rodiny museli po načerpaní nových síl naspäť do práce.