Rýchlik - R721/720 - BOJNICE

Dátum 17.08.2010 0:00:00 | Kategória: Fotoreportáže

Dlhé dni po letnom slnovrate, denná pravidelnosť tohto rýchlika počas prázdnin, časová poloha jeho jazdy predurčená pre zaujímavý ranný a večerný násvit - to všetko ma inšpirovalo k vytvoreniu reportáže o "lokálnom" rýchliku BOJNICE. Poďte sa teda spolu sním previesť šesťnásť-krát z Trnavy do Cífera cez Alekšince

V piatok ráno nastúpime do R721 v Trnave pri Baumaxe.....

....sobotu ráno krátke zastavenie pri Suzuki z mosta.....

...a na ďalší deň v nedeľu nastal na moste "časový" posun..... ....hoci sa zdá že vlak je úplne ten istý, každý je fotený v iný deň. Uznáte, že rýchlik valiaci sa 120-kou sa nedá cvaknúť tri krát na úseku jedného kilometra.

Ideálny čas 7:36 hod. odchodu rýchliku z Trnavy a túžby zvečniť krásny ranný násvit v prázdninovom čase ma vždy po nočnej zmene presvedčili neísť domov spať ale počkať si a čo-to cvaknúť. Veď spať sa dá aj trošku neskoršie počas obedňajších horúčav kedy sa zase fotí dosť ťažko.
Takže z mosta križujeme na bývalom hradle Prílohy medzi Trnavou a Brestovanmi s rýchlikom R704 zo Žiliny ktorý si požičal vozne z Dargova(Mall).....

....a tento krát som bol zalezený pod mostom. Asi bolo dnes chladnejšie keď na rozdiel od predošlého dňa sa vetralo len v dvoch oknách.

Medzi hradlom Zavar a Brestovanmi som mal v ďalšom ponočnovom čase šťastie na mimoriadnosť. Dvojprúdovka 363.144 na Bojniciach - to sa často nevidí. Zase sa ochladilo, vetráme už len v jednom okne.

A nech sa páči, sme v Brestovanoch, kochajte sa s dlhým ohniskom.....

...a po skrátení ohniskovej vzdialenosti.
p.s. nevetráme lebo máme klimatizáciu.

Teraz sa pomyselne prenesieme v čase a priestore do Alekšiniec, kde som začal mapovať trasu R720 - Bojníc opačným smerom do Bratislavy.

Máme zhruba 18:00 hod. a krásnu nedeľnúpodvečernú pohodu zapadajúceho slnka pri Alekšinských rybníkoch kde som sa vybral po dva-krát......

.......zase pred nočnou zmenou.

Ani v túto nedeľu sa mi akosi pred nočnou nechcelo spať tak som sa postavil k Alekšinskému vchodovému návestidlu. Odmenou mi bola vychladená kofola z miestnej krčmy.

A sme znova pod elektrikou. Žatva zúri, naháňačka za žacími strojmi pokračuje, preto som nelenil a naháňal som Bojnice tentokrát o 18:45 hod po výjazde z Brestován.

O kus ďalej od Brestován ale stále v katastri obce. Ak by ste na tento násvit dostali chuť v auguste, tak sa Vám to pravdepodobne nepodarí. Dá sa tu fotiť navečer len v júni a júli. Ale vyskúšajte, rozkvitnuté slnečnice vyzerajú lákavo.

Blížime sa k Trnave, kráto pred 19-tou hodinou hradlo Prílohy a jačmenné pole.

Odbíjaním 19-tej hodiny Bojnice opúšťajú Trnavu a smerujú do Bratislavy. Vten večer som ich stíhal len-tak-tak. Škoda by bola ich zmeškať. Bolo skutočne horúco.

Ďalší letný fotoflek z poľovníckeho posedu na hradle Dolina.

Keď je poľovnícky posed obsadený, vystačím si aj ďatelinovým poľom pred Cíferom. To sme sa dostali do cieľa naších prázdninových jázd môjho obľúbeného rýchliku Bojinice. Snáď sa Vám páčil. A keď nie, tak dúfam že som Vás aspoň inšpiroval neokukanými fotoflekmi.

S krátiacimi sa dňami jeho fotenie bude už len ťažšie alebo nemožné. Takže Vám ďakujem za našu spoločnú jazdu s týmto vlakom a už teraz sa teším na budúcoročné Bojnice. I keď trošku vzhľadom na jeho obsadenosť mám čiastočné obavy, či sa sním stretnem aj v novom GVD.