Ako sme mokli na Štrbe

Dátum 15.04.2014 0:00:00 | Kategória: Reportáže zo Slovenska

V stredu 20.3. sme sa vďaka školskému voľnu kvôli maturitám vybrali PeterB, fotohunter(Paťo) a ja na výlet pod Tatranské hory na Štrbu. Predpoveď počasia nebola príliš pozitívna, ale nedali sme sa odradiť. To sme ešte nevedeli, čo nás v skutočnosti očakáva. S Paťom sme sa dohodli na ceste zo Zvolena na Zr 1842 a potom vo Vrútkach na prestup do R 601 a smer Štrba.

Vo Zvolene za občasného slnečného rána sme s vierou, že počasie bude dobré nastúpili do vlaku.

Michaela 754 053 nastupuje na svoj vlak 1842 Šturec.(Foto:fotohunter)

Tu už pripravená nás potiahnuť až do Vrútok.(Foto:DjMiscin)

Úspešne sme došli do Vrútok, kde vlak kvôli výluke končí svoju jazdu.(Foto:DjMiscin)

Stojaca 121 004 s nákladom.(Foto:fotohunter)

Osobný vlak do Liptovského Hrádku so 162 006.(Foto:fotohunter)

(Foto:DjMiscin)

362 001 prichádza do stanice s rýchlikom R 602 Čingov.(Foto:fotohunter)

A už nám prichádza R601 ťahaný s 361 001.(Foto:fotohunter)

R601 prechádza popri R602.(Foto:DjMiscin)

Nastupujeme do vlaku a hľadáme voľné kupé. Vo vlaku sme preberali plán na deň a momentálne počasie. Ako sme sa bližšie približovali ku Štrbe, počasie sa hodne zhoršovalo. Po vystúpení z vlaku na nás dopadajú prvé kvapky dažďa. Ideme do staničnej budovy navštíviť miestne mini-potraviny pre neskoršie raňajky. Teraz sa môžeme vydať na cestu na stanovište, kde budeme fotiť.

Nákladný vlak v čele s dvojičkou a vzadu s rakaňou 183 004.(Foto:PeterB)

Po prechode R601 sa vracia aj postrk naspäť do Spišskej. Všimnite si tu zmenu počasia teraz a predchádzajúca fotka.(Foto:PeterB)

Potom ako sme vyšli vonku sme zistili, že výdatne prší. Preberáme s Paťom situáciu, keď tu zrazu bobiny s nákladom.(Foto:DjMiscin)

Pokračujeme v ceste na lúke pri bufete, kde sa máme stretnúť s Peťom. Vybrali sme si cestu lesným chodníkom a na lúku sme prišli mierne mokrí a zablatení.

Na mieste určenia si vyberám raňajky a mierne hladný to dávam do seba. V miernom daždi si stojíme a čakáme, či niečo pôjde. Prestalo aj pršať a začalo sa aj slnko ukazovať a to bol čas zmeniť stranu.

Po niekoľkých minútach sa zrazu rozprší a každý z nás premoká úplne do nitky. Fotíme postrk na prechádzajúcom náklade a utekáme sa skryť do prechodu popod trať. Opäť sa počasie upokojuje a vraciame sa na miesto, lebo sa blíži čas prechodu R 603.Vyjasňuje sa už dnes niekoľkýkrát a vyzerá to, že by mohol byť aj pekný násvit.

Už prichádza elektrospotrebič so svojim vlakom.(Foto:PeterB)

Paťova verzia fotky, s ktorou sa trošku pohral a záhadne sa mu tam objavila aj dúha.(Foto:fotohunter)

A nakoniec moje podanie R 603 Okay Elektro.(foto:DjMiscin)

Už sme to chceli aj zabaliť, keď sme si uvedomili, že ide ešte aj osobák. Tak sme si naň ešte chvíľku počkali.(Foto:DjMiscin)

Osobný vlak ťahaný mašinou 163 055.(Foto:PeterB)

(Foto:fotohunter)

Celí premočení od dažďa sa rozhodujeme, že to radšej pre naše zdravie balíme. Volíme radšej cestu po chodníku popri ceste. Zase začína pršať a už nás zmáčajú ďalšie kvapky dažďa.

Prichádzame na stanicu, kde si všímam zelenú na návesti, čo značí, že každú chvíľu prejde IC 503. Ked tu zrazu sa už spoza rohu vyrúti do stanice Hugo.(Foto:fotohunter)

Ideme do staničnej budovy, kde sa skladáme na lavičky a z automatu si dávame horúcu čokoládu na zahriatie. Trošku posedíme a potom s Paťom nastúpime na R 608 do Vrútok a Peťo neskôr na R 605.

Prichádza R 608. Predo mnou stojí Peťo a pred ním Paťo, ktorý sa tiež snaží zachytiť 361 104 na čele vlaku.(Foto:DjMiscin)

Lúčime sa s Peťom a nastupujeme do vlaku. Nachádzame voľné kupé a vyzliekame zo seba mokré bundy a snažíme sa si prikúriť, aby sa nám vysušili. Ale aj tak si vo Vrútkach obliekam mokrú bundu.

Po vystúpení z rýchliku si ho opäť fotíme. Tentoraz nám naň krásne svieti slnko.(Foto:fotohunter)

Prichádzajúci Košičan s 163 052.(Foto:DjMiscin)

Paťo fotí na druhej strane odstavenú súpravu vlaku na osobný vlak.(Foto:fotohunter)

362 003 a R607(Foto:DjMiscin)

Prichádza náš vlak do Zvolena Zr1851 Blatnica v čele s rušňom 757 013.(Foto:DjMiscin)

Sadáme si a mlčky sa vezieme domov. Po nejakej chvíli zaspáva Paťo a neskôr aj ja. Prebúdzam sa až v Banskej Bystrici. Vo Zvolene sa náš výlet končí. Ešte pofotíme, čo sa nachádza na stanici a poďme domov.